Laadullista sisältöä optimoituna hakukoneisiin
Hakukoneoptimointi sisältää useita osa-alueita kuten varsinainen kirjoitettu sisältö sen optimointi hakukoneissa. Onnistuneen hakukoneoptimoinnin kruunaa linkitykset toisilta websivuilta ja sosiaalisen median kanavista sekä sisällön markkinointi verkkoviestinnän keinoin.
Julkaisujärjestelmiin (esim. WordPress, Squarespace) voi kytkeä erillisä hakukoneoptimointia avustavia lisäosia – helpottamaan työtäsi. Yksi tällainen on esimerkiksi Yoast SEO. Se ohjaa käyttäjäänsä optimoimaan WordPress -sivujen sisältöjä.
Aikoinaan opettajalta jo 2010 -luvulta kuulemani oppi pätee yhä: ”Mieti meta description kuvaus tarkasti” sillä metakuvauksella pystyy tekemään paljon – jos metakuvausta ei ole määritelty hakukoneet käyttävät sen sijaan sivun sisältöä. Usein näen kuinka websisällöissä ei olla ymmärretty lainkaan kirjoittaa koodiin metakuvausta taikka metakuvauksessa lukee jotain täysin epärelevanttia, jolloin moni verkkosisältö on kuin kivijalkaliike Siperiassa.